Marko
eFrend je tokrat preizkusil prvi električni BMW-jev terenec, ki je v osnovi popolnoma elektrificiran X3.
Predelana klasična vozila so običajno nekakšen kompromis in zaostajajo za primerljivimi modeli, ki so narejeni na posebnih električnih platformah. To smo pričakovali tudi na tem testu, ampak BMW iX3 nas je popolnoma presenetil.
Če BMW iX3 primerjamo z našim že testiranim AUDI Q4 e-tron, ki je narejen na električni MEB platformi, je iX3 za 15 cm daljše vozilo in za 3 cm širši ter 3 cm višji. Prostornost v notranjosti se nam zdi spredaj enaka kot pri Q4 e-tron, na zadnjih sedežih pa je v iX3 za kakšen centimeter manj prostora za kolena potnikov. Poleg tega ima še pred sredinskim sedežem grbo, ki je ostala od X3 platforme.
Zadnji sedeži so deljivi 40/20/40. Sredinski del se z lahkoto podre in naredi prostor za smuči. Prtljažni prostor je glede na tehnične specifikacije s 510 litri prostornine samo za 10 litrov manjši od Q4 e-tronovega. BMW iX3 ima precej dolg pokrov motorja, od tod verjetno tudi daljša dolžina pri skoraj enaki notranji prostornosti. To je tudi kompromis zaradi uporabe ne-električne platforme. Zanimivo, da je inženirjem v BMW uspelo težo vozila kljub klasični zasnovi zadržati samo 85 kilogramov nad Q4 e-tron s namensko električno platformo MEB.
Na test smo dobili BMW iX3 z "impresivno" opremo, ki obsega praktično vso možno dodatno opremo. Nekaj prihranka pomeni izbira osnovne opreme, ki pa je še vedno bogata, pri BMW pa jo imenujejo »navdušujoča« oprema. Usnjeni sedeži so pri "impresivni" opremi popolnoma električno nastavljivi, vključno s širino ledvenega dela, da se lahko nastavi za boljši oprijem telesa na zavitih cestah. Delovno okolje je 100 % BMW in če ste voznik BMWja boste takoj doma z večino funkcij.
Instrumentna plošča za volanskim obročem je na prvi pogled natrpana s podatki, vendar se hitro privadite nanjo in prikazani podatki so zelo koristni. Del "impresivne" opreme je tudi odličen Head Up Display, ki je dobro viden v vseh vremenskih pogojih. Volan je klasično dober izdelek BMW-ja. Pri njegovem vrtenju zagotovo ne boste pomotoma pritiskali volanskih gumbov. Notranja izdelava in materiali so, kot se pričakuje pri BMW Premium, na armaturni plošči ter na sprednjih in zadnjih vratih. Glavni prikazovalni ekran je prav tako viden in kontrasten v vseh svetlobnih pogojih.
Infotaiment BMW iX3 je enostavnejši za uporabo, kot je v recimo v Q4 e-tron. Priročen je tudi klasični navigacijski BMW gumb, da nam ni potrebno tipkati po ekranu in preusmerjati pozornosti.
Vse nastavitve klimatske naprave in radia so mogoče preko tipk v vozilu. Zelo zanimivo je upravljanje infotaimenta oziroma nekaterih funkcij z gestami roke, ki za spremembo v BMW iX3 dejansko delujejo. S to funkcijo lahko recimo prekineš prometna obvestila ali znižaš nivo zvoka.
Pod to konzolo je predal za brezžično polnjenje mobilnega telefona, poleg sta dve držali za pijačo. Ko tega ne potrebujete, vse skupaj zaprete z ličnim drsnim BMW pokrovom. Razume se, da je v BMW-ju tudi precej zajeten sredinski naslon za roke z velikim prostorom za shranjevanje.
Testirani BMW iX3 je imel kot del "impresivne" opreme zvočniški sistem podjetja Harman Kardon, ki je res impresiven :). Pravi prostorski zvok ustvarja 16 zvočnikov skupne moči 464W. Celotna zvočna izkušnja je najmanj tako dobra kot v Tesli Model Y, če ne že boljša.
Serijsko je pri BMW iX3 vključen tudi sistem aktivnega tempomata in zadrževanja na sredini voznega pasu. Upravljamo ga s tipkami na volanu. Sistem prikazuje sosednja vozila na instrumentalni plošči, podobno kot Tesla. Prav tako je prikazano tudi vozilo, ki je spredaj v fokusu opazovanja. Sistem naj bi deloval do hitrosti 210 km/h po navedbah proizvajalca (čeprav ima iX3 končno hitrost okoli 190km/h). Sistem deluje tudi izven avtoceste, a se pred križišči in krožišči izključi.
Še nekaj o zmogljivosti na cesti. BMW iX3 ima pogon zgolj na zadnji osi z močjo 210kW oziroma 286 konjev. Že v osnovni opremi je vključen tudi elektronski nadzor blažilnikov. Pospeševanje je atraktivno in vzmetenje lepo blaži slovenske cestne neravnine, na ovinkih je vozilo zelo suvereno na cesti in le občasno se zaznava nagibanje karoserije, ko avto preseneti kakšna neravnina. Tesla Model Y je precej bolj športno nastavljen, tako z bolj čvrsto lego na cesti in izjemnimi pospeški, na drugi strani pa z bolj trdim vzmetenjem, ki znižuje udobje. Vsekakor je BMW iX3 izvrsten kompromis športnosti in še vedno zelo dobrega udobja. Udobje povečuje tudi izjemna zvočna zatesnjenost vozila tako za šumenje zraka pri avtocestnih hitrostih, kot tudi za hrup s cestišča. Temu z gotovostjo pripomorejo tudi zvočno dušena stekla, ki so del "impresivne" opreme.
Ne smemo pozabiti tudi na to, da ima BMW iX3 serijsko veliko opreme, vključujoč odlične prilagodljive LED žaromete, ambientalno osvetlitev, prednja športna ogrevana sedeža in asistenta za parkiranje.
BMW iX3 nas je tudi pri porabi presenetil, saj je za predelano vozilo precej skromen s porabo. Na ravnem odseku avtoceste pri konstantni hitrosti 130 km/h smo izmerili porabo 22,6 kWh/100 km kar je za tako velik avtomobil izjemno. Na povratni poti od Ljubljane do obale in nazaj s hitrostjo enako omejitvam, je poraba kazala 21,8 kWh/100 km. V mestni vožnji pa je poraba pod 18 kWh/100 km. Vozilo ima vgrajeno baterijo bruto kapacitete 80 kWh za uporabo pa je na voljo 74 kWh kapacitete. Na avtocesti bi lahko zaključili, da je doseg vozila okoli 350 km, v mestnem in primestnem načinu vožnje pa bi lahko dosegli tudi 500 km. S porabo, baterijo in dosegom je na enaki ravni kot vsa konkurenca v segmentu.
Če nam zmanjka elektrike na poti, BMW iX3 omogoča hitro DC polnjenje do 155kW in tudi pri 93 % napolnjeni bateriji polni s hitrostjo preko 40 kW, kar pomeni res kratke postanke na daljših poteh. Za običajno AC polnjenje doma in po mestih omogoča 11 kW priklop.
Cena za BMW iX3 se začne pri 70.950 EUR za "navdušujočo" opremo. Še dodatnih 7,668 EUR stane doplačilo za "impresivno" opremo. Če ga cenovno primerjamo s Teslo Model Y LR, je za šest tisočakov dražji v osnovni opremi, ki je zelo podobna opremi v Tesli. Res pa je, da ima Tesla pogon na vsa štiri kolesa. V primerjavi z AUDI Q4 e-tron, pa bi se z doplačili za opremo, ki je pri BMW iX3 serijska, verjetno kar približali ceni iX3.
Hitri zaključek je, da nas je BMW tokrat res pozitivno presenetil. Nivoja opreme »navdušujoč« ter «impresiven« res povesta vse o tem modelu, zato komaj čakamo na prihajajoče popolnoma električne i4, in iX.
Deli prispevek
Prijavite se in uživajte ugodnosti platforme.