eFrend UX test: AUDI Q4 e-tron 40

Marko

eFrend testira nova električna vozila, ki prihajajo na trg in bo predstavljal njihove lastnosti. Tako bo odločitev, kakšen avto ustreza tvojim potrebam, lažja. Izkoristi tudi možnost preizkusa v avtosalonu, nekatere eAvte pa boš lahko najel(a) tudi pri naših partnerjih.

Za naš prvi "eFrend test" smo izbrali novinca na našem trgu, AUDI Q4 e-tron 40. Kakšen je torej UX za tega lepotca?

AUDIeQ4-spredaj

AUDI Q4 e-tron 40 je bližnji sorodnik VW ID.4 in Škode Enyac iV, s katerima si tudi deli koncernsko popolnoma namensko električno MEB platformo. Naše testirano vozilo je že četrti popolnoma električno gnani AUDI na trgu. Prvi je bil AUDI e-tron, nato AUDI e-tron Sportback, ki oba spadata v kategorijo večjih cestnih terencev. Letos spomladi se jima je pridružil športni AUDI e-tron GT z izjemnimi zmogljivostmi. AUDI Q4 e-tron, ki spada v kategorijo srednjih cestnih terencev oziroma kategorijo cestnih križancev, je cenovno najbolj dostopen.

Segment srednje velikih električnih cestnih križancev je najbolj natrpan pri eAvtih. V njem najdemo oba že zgoraj navedena koncernska VW ID.4 in Škode Enyac iV, pa še Teslo Model Y, BMW iX3, Mercedes EQB, Hyundai Ionic 5, Kio ES 6. Mustang Mach-e, kmalu pričakujemo še Nissan Aria ter Renault Megane E-Tech in verjetno široko ponudbo iz Kitajske.

AUDI Q4 e-tron 40 je vizuelno klasični predstavnik družine AUDI. Tudi ko se vsedete vanj, ste v pravem Audiju iz Ingolstadta. Spredaj sedite v odličnih športnih sedežih z zelo dobro bočno oporo, v celoti električno nastavljivih (kar je seveda del opreme iz seznama doplačil). Armatura je prilagojena vozniku - v njegovo smer je nekoliko obrnjen tudi glavni ekran. Del sovoznikove armature je pomaknjen za nekaj centimetrov v notranjost vozila, kar bodo dolgonogi sovozniki to takoj občutili.

AUDI eQ4 -znotraj       AUDI eQ4 odprt

Infotaiment v Q4 e-tron je klasični AUDI vmesnik, ki ni preveč intuitiven, ekran na dotik je v velikosti obeh bližnjih sorodnikov in ponuja enake funkcije na drugačen način. AUDI je ocenil, da njihovi kupci zahtevajo več klasičnih gumbov za upravljanje s klimatsko napravo, tako da vam ne bo treba kopati po menijih, ko boste želeli spremembo temperature. Upravljanja radia je na desni strani volanskega obroča, tipke sp na pritisk, hkrati pa zaznavajo tudi dotik. Zelo uporabno je, da podrsaš po tipki navzdol in hitro znižaš glasnost radia in obratno.

Tipke na volanu so za nekaj milimetrov odmaknjene od volanskega obroča in pri vrtenju volana na ovinkih ni toliko nenamernih dotikov, kot je topri volanu ID.4. Na levi strani volana so tipke za upravljanje visoko resolucijskega in ustrezno velikega barvnega ekrana. Na njem se prikazuje skoraj vse, celo barvni zemljevid in je pravo nasprotje zelo asketskemu ID.4, ki prikazuje samo tri najnujnejše stvari. Na svetleči črni sredinski konzoli pod ekranom in upravljalci klimatske naprave je tipka za zagon, nad njo pa tipke za izbiro načina vožnje, vklop vseh utripalk in izklop ESP. Pod njimi sta dve tipki za kontrolo parkirnih senzorjev in kamere ter na desni kontrole za radio, verjetno namenjene tudi sovozniku.

Na sredini je upravljalnik za smer vožnje ki zelo spominja na obliko iz Škode Enyac. Svetleča površina na tem delu je popolnoma zgrešena, ker se praktično takoj poznajo prstni odtisi, pri skoraj novem avtu pa smo opazili že tudi mikro praske. Pod to konzolo je prostor za en mobilni telefon in dva USB-C vtiča (za doplačilo), med sedežema pa naslon za roke (spet doplačilo) in dve držali za pijačo.

Audi eQ4 sredina     AUDI eQ4 zvocnik     AUDI eQ4 vrata

Testirani AUDI Q4 e-tron 40 je imel iz seznama doplačil zvočniški sistem podjetja Sonos, kar pomeni boljši zvok z 10 zvočniki, vključno z nizkotoncem skupne moči 580W. Kljub temu zvok še zdaleč ni tako dovršen kot serijski v Tesli Model Y.

Upravljanje aktivnega tempomata in zadrževanja na voznem pasu upravljamo podobno kot pri Škodi Enyac z obvolansko paličico na levi strani spodaj in deluje intuitivno. Ta model je imel tudi doplačilno funkcijo zadrževanja na sredini voznega pasu in na avtocesti je res dobro delovalo.

Materiali vrat so podobno sestavljeni kot pri Škodi Enyac - spredaj več mehkejših materialov, zadaj za odtenek trša plastika. Mogoče je to z namenom, da so pri otroški uporabi manj vidne sledi porabe.

Audi eQ4-zunajstranska

Zunanje mere AUDI Q4 e-tron so v vse smeri skoraj identične ID.4, to je dožina 4588 cm medosna razdalja 2764 cm, višina 1631cm, samo odmaknjenost od tal je za 2 cm višja, zato je tudi prostornost v vozilu na podobnem nivoju. Na zadnjih sedežih je dovolj prostora tudi za tiste z daljšimi nogami. Zadnja klop se deli 1/3 in 2/3. Testni model ni imel preboja za smučke, tako da za skok na smučišče predlagamo strešne nosilce. Prtljažni prostor je za 23 litov manjši kot pri ID.4 in znaša 520litov ravnega dna s prostorom pod desko, kjer lahko pustimo vso polnilno opremo.

 

Audi eQ4 prtljaznik        AUDI eQ4 zadaj

Ker si deli skupno MEB platformo, je tudi pogonski sklop in baterija ter hitrost polnjenja enaka kot pri bližnjih sorodnikih. To pomeni:

  • moč motorja na zadnji osi 150kW,
  • baterijo v dnu vozila kapacitete 82kWh bruto in 76,6 kWh net,
  • trofazno polnjenje na izmenični (AC) tok z 11kW ter
  • hitro polnjenje na enosmerni (DC) tok do moči 125kW.

V ponudbi imajo še tri različice, in sicer AUDI Q4 e-tron 35, ki ima motor moči 125kW ter baterijo uporabne kapacitete 51,5kWh, AUDI Q4 e-tron 45 quattro, ki premore dva elektromotorja skupne moči 195kW ter baterijo uporabne kapacitete 76,6kWh in najmočnejši AUDI Q4 e-tron 50 quattro z močjo 220kW ter enako baterijo. AUDI Q4 izdelujejo tudi v verziji Sportback e-tron, ki je različica z malenkost bolj položno streho, čaka pa ga še naše testiranje.

AUDI je sinonim za dobro lego na cesti in športno vožnjo. AUDI Q4 e-tron 40 se dobro drži ceste tudi na ostrih ovinkih, vzmetenje dobro pobira naše luknjaste ceste, le pri pospeševanju z 8,5 sekundami do 100km/h je za električarja s 150kW malce zaspan, podobno kot njegova sorodnika. Tudi različne nastavitve načina vožnje se med seboj ne razlikujejo preveč. Mogoče ima način Dynamic malenkost večjo rekuperacijo, ko spustite stopalko za uravnavanje hitrosti.

AUDI Q4 e-tron 40 je tudi pri porabi zelo podoben svojima sorodnikoma in z njim boste brez skrbi naredili v lepih jesenskih pogojih tudi po avtocesti krepko preko 300 kilometrov. Izven avtoceste pa se boste lahko približali tudi navedenemu WLTP dosegu z okoli 460 km. Zima bo dosegu pristrigla krila za najmanj 20 % zaradi ogrevanja, kar pa lahko omilite s toplotno črpalko na spisku dodatne opreme za 1.130 EUR.

Vozilo je kot idealno za družine, ki veliko potujejo in potrebujejo veliko prostora za prtljago, doseg je skladen s konkurenco v razredu. Tudi hitro polnjenje na daljši poti je ustrezno kratko, tako da ni zadržkov, da s tem avtom ne boste zmogli poti na morje in nazaj z kakšnim kratkim postankom za kavo in toaleto za otroke.

Cena za AUDI Q4 e-tron se začne pri 45.340 EUR pred subvencijo za osnovno različico 35 in do 58.230 EUR za osnovno različico 50. Osnovne različice imajo več ali manj samo najnujnejšo opremo, ki pa vključuje radarski tempomat in parkirne senzorje zadaj. Vse ostalo pa je na zelo dolgem in zasoljenem seznamu doplačil. Z nekaj priročnimi ali skoraj nujnimi kosi opreme se hitro podraži za več kot 10.000 EUR.

Deli prispevek

Postani pravi eFrend

Prijavite se in uživajte ugodnosti platforme.

2/2

Vnesite svoje podatke